انتشار کتاب «سبیل النجاه»

انتشار کتاب «سبیل النجاه» تألیف مرحوم آیت الله سیدعبدالحسین طیب

کتاب «سبیل النجاه» پیرامون اصول اعتقادات تألیف مرحوم آیت الله حاج سید عبدالحسین طیب اصفهانی منتشر شد.

این کتاب جامع که به زبان عربی است به طور مستدل در اصول دین بویژه مسئله امامت امیرالمؤمنین «علیه السلام»، بحث غدیرخم، آیات ولایت، غیبت امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، علائم ظهور، رجعت و شفاعت به بحث علمی پرداخته است.

این کتاب تحقیقی می تواند پاسخ گوی سؤالات اعتقادی حوزویان و دانشگاهیان باشد و در مدارس علمیه به وسیله اساتید مجرب تدریس شود.

سبیل النجاه یادگار دورانی است که مؤلف در نجف اشرف مقیم بوده و تاریخ تألیف آن حدود ۸۰ سال پیش می باشد. این کتاب به همت مرکز جهانی حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و همکاری انتشارات دلیل ما در ۵۵۰ صفحه با قطع وزیری به زیور طبع آراسته شده است.

🔻در مقدمه‌ی این کتاب به قلم آیت الله سیدمحمود بحرالعلوم میردامادی آمده است:
“… در این سال‌ها کتاب‌های زیادی را در رشته‌ی عقاید مورد بررسی قرار دادم و از بین آنها کتاب «کلم الطیب» تألیف آیت الله طیب (ره) به زبان فارسی بود که پس از مطالعه، آنرا برای طلاب بسیار مفید یافتم و سعی کردم بعضی از فضلای حوزه را برای ترجمه آن به زبان عربی ترغیب نمایم که در این حین لطف خداوند شامل حال ما شد و فرزند فاضل ایشان آقای دکتر سیدمحمدتقی طیب (دام بقاؤه) ما را بشارت دادند به اینکه کتاب سبیل النجاه به زبان عربی توسط آیت الله طیب (ره) در همان موضوع کتاب «کلم الطیب» نگاشته شده و نزد ایشان حفظ گردیده و لیکن تاکنون به زیور طبع آراسته نشده است…”