خانه » مشاهیر خاندان » چهره های ماندگار » جانباز سرافراز سید حمید رضا میر محمد صادقی

جانباز سرافراز سید حمید رضا میر محمد صادقی

کد شجره نامه: ۴۶۳۱۳

سید حمید رضا میر محمد صادقی 
فرزند سید مصطفی 
متولد ۱۳۳۸ 
شروع اسارت: ۵ مهر ۱۳۵۹ 
آزادی و بازگشت به ایران: ۲۹ مرداد ۱۳۶۹ 


سید حمید رضا میر محمد صادقی فرزند سید مصطفی جانباز ۵۰ درصد، از افتخارات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان می باشد که در پنجم مهرماه ۱۳۵۹ و تنها ۶ روز پس از آغاز رسمی جنگ تحمیلی به دست متجاوزان بعثی به اسارت درآمده و پس از تحمل ۱۰ سال رنج و شکنجه به دست مزدوران استکبار جهانی و رژیم منحوس صدام، سرانجام در ۲۹ مردادماه ۱۳۶۹ به آغوش میهن بازگشت.
۱۱۹ ماه اسارت در سلولهای عراق  و نویسنده ی کتابی بنام ۱۶۲۱ که در چاپ اول و دوم و همچنین سال ۹۳ مقام اول در زمینه دفاع مقدس را در استان اصفهان دریافت کرد . 

زمان گذشت و شب فرا رسید. ساعت ۱۰شب در اتاق ما و اتاق افسران ایرانی را باز کردند. عراقی ها درحالی که کابل در دست داشتند، مارا بیرون آوردند. دو مینی بوس در مقابل ما ایستاد. یکی از افسران عراقی گفت:”میخواهیم همه شما را برای اعدام به بیرون بصره ببریم.” بعضی از افراد طوری که عراقی ها متوجه نشوند، گریه میکردند. بعدها این شب معروف شد به “شب وحشت”. همگی سوار مینی بوس ها شدیم و همراه ما چند ماشین نظامی پر از افراد مسلح حرکت کردند.
صدای ناله ها و استغاثه در ماشین بلند بود… ماشین کم کم از شهر خارج میشد. بعد از چند دقیقه ماشین ها در محوطه ای باز توقف کردند. سربازان عراقی با سروصدای زیاد از ماشین پایین آمدند و هر یک به نوعی از ما پذیرایی می کرد. با مشت و لگد، با ضربه زدن به سرهایمان، با ته اسلحه و…

برگرفته از کتاب ۱۶۲۱          
خاطرات اسارت سید حمیدرضا میرمحمدصادقی
نشر آرما                   

«سعی کنید همیشه پیرو ولایت باشید نه اینکه جلوتر از ولایت»

دیدگاه‌های مطلب “جانباز سرافراز سید حمید رضا میر محمد صادقی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *