خانه » مشاهیر خاندان » شهداء » شهید حاج سید رضا مدرس

شهید حاج سید رضا مدرس

کد شجره نامه : ۸۱۱۱۲

شهید حاج سید رضا مدرس  
نام پدر: سیدعلی شهید حاج سید محمدرضا مدرس
تاریخ تولد: ۱۳۰۲   
محل تولد: رهنان   
شغل: کارگر بازنشسته   
تاریخ شهادت: ۶۶/۵/۹   
محل شهادت: مکه (جمعه ی خونین)   
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان
 

زندگینامه:
او در سال ۱۳۰۲ در رهنان متولد شد. با پایان گرفتن دوران نوجوانی وارد بازار کار گردید. او فردی متدین و متعهد و مذهبی بود. به علت فعالیت های انقلابی دو بار توسط ساواک دستگیر و آزاد گردید ولی این دستگیری ها او را متزلزل نکرد بلکه روحیه ای تازه در کالبد او دمیده می شد. او اهل خدمت بود و در کارهای عام المنفعه شرکت فعال داشت. از جمله خدمات او بازسازی مسجد زاجان رهنان بود. وی همچنین بنیانگذار مسجد فاطمیه بود. او همیشه آرزوی شهادت می کرد تا بالاخره دعای او مستجاب گردید و در مکه ی مکرمه به فیض شهادت نایل گردید. پولی را که ایشان و همسرش برای سفر به سوریه مهیا کرده بودند برای جبهه انفاق کردند.


جلوه هایی از شهید:
شهید علاقه ی خاصی به روحانیت داشت و با بعضی از بزرگان، من جمله آیت الله جنتی رفت و آمد داشت و بزرگانی دیگر از علما مانند آیت الله العظمی بهبهانی، آیت العظمی سید علی نائینی و آیات دیگر مانند خادمی و شمس آبادی در منزل ایشان رفت و آمد داشتند.
او اهل مسجد و نماز جماعت بود و به تلاوت قرآن و شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) علاقه ی خاصی داشت. علاوه بر روضه خوانی در تمام صبح جمعه ها، هر سال در وفات حضرت زهرا (س) یک دهه روضه خوانی می نمود و آن روضه مخصوصاً از سال ۴۲ به بعد برای سازندگی جوانان و مردم اثر بسیار خوبی داشت و بزرگان اهل دین و علما در آن شرکت می کردند.

پیام شهید:
نسبت به حق الناس و رعایت اموال و حساب با مردم مواظب و سختگیر باشید و رعایت حق الله را نیز بکنید. در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت نمایید و پشتیبان امام و پیرو راه شهیدان باشید.

مزار شهید در گلزار شهدای رهنان اصفهانمزار شهید در گلزار شهدای رهنان اصفهان

گلبرگ های خاطره:
نقل از اقوام شهید: شهید مدرس می گفت که من شرمنده ی خانواده ی شهدا هستم چون خودم پسری نداشتم که به جبهه برود و شهید بشود. از خدا می خواهم این فیض عظمای شهادت شامل حال من گردد و اضافه می کند که اغلب بعد از نماز ، من از ایشان می شنیدم که در تعقیبات می گفت: «اللهم ارزقنی قتلاً فی سبیلک».

تصاویر شهید:

شهید حاج سید محمدرضا مدرس


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *