خانه » مقالات و مطالب مفید ازدواج » نکاتی مهم در تحقیق ازدواج

نکاتی مهم در تحقیق ازدواج

تحقیق ازدواج,طرف مقابل تحقیق

قرار نیست نظرتان در تحقیقات هم‌ جهت با شخص منبع تحقیق باشد. شما برای کشف حقیقت آمده‌اید نه برای ایجاد ارتباط و تفاهم هرچند ارتباط مناسب و حسن‌ تفاهم. می‌تواند به طرف مقابل اطمینان دهد و نکات مهمی بیان کند.

۱ – مهم است که پسر روزیش را از راه حلال به‌ دست می‌آورد یا نه. در این زمینه می‌توانید از همکارانش سۆال کنید و علاوه بر اینکه از خصوصیات اخلاقی او می‌پرسید، از نحوه کارکردن و دقت او در حلال و حرام سۆال کنید.

۲ – وقتی از همسایه‌ها راجع به طرف مقابل تحقیق می‌کنید، مواظب باشید که جزئیات خواستگاری و ارتباط با آنها را بر ملا نکنید؛ چون ممکن است همسایه‌ها سوگیری کنند یا بعداً مزاحمت ایجاد کنند.

۳ – سعی کنید با همکار و هم‌ مغازه‌ای او قرار ملاقاتی بگذارید و از دوستان او راجع به خصوصیات روحی‌اش سۆال کنید. از مسافرت‌هایی و جاهایی که با هم رفته‌اند و از علایق او بپرسید؛ موقعیت آنها و اینکه به چه اسم و عنوانی مشهورند، چقدر با همسایگان ارتباط دارند و اینکه چه چیزهایی بیشتر برایشان مهم است.

۴ – یک راه کشف، پرسیدن از پدر و مادر اوست (سۆالات اکتشافی) در تمام مراحل تحقیق این نکته را فراموش نکنید که این خود شما هستید که بایستی پیگیر مسئله تحقیق باشید. به موضوع اهمیت بیشتری بدهید.

۵ – محقق باید با دوستان فرد گفتگو کند تا هم ظاهر آنها را ببیند، هم با خلقیات آنها آشنا شود و هم اطلاعاتی به‌دست آورد.

۶ – فرد را از دوستانش بشناسد. فراموش نکنید که او کسی را برای دوستی انتخاب کرده است که از لحاظ شخصیتی و مذهبی تا حدی هم جهت اوست. تحقیقات نباید به ‌گونه‌ای باشد که اسباب اذیت و یا تجسس بی‌مورد را فراهم کند از محقق بخواهید سۆالاتی بپرسد که جواب بله و خیر نداشته باشد بلکه شخص مقابل را به توضیح وادارد.

۷ – قرار نیست نظرتان در تحقیقات هم‌ جهت با شخص منبع تحقیق باشد. شما برای کشف حقیقت آمده‌اید نه برای ایجاد ارتباط و تفاهم هرچند ارتباط مناسب و حسن‌ تفاهم. می‌تواند به طرف مقابل اطمینان دهد و نکات مهمی بیان کند.

  • از خواستگارتان نه یکبار بلکه دو بار تحقیق کنید!

۸ – تغییر و تحول در زندگی فرد خود نشانه‌هایی از حالات و روحیات اوست. در تحقیق به این مسئله توجه کنید.

۹ – از همسایگان در مورد اخلاق در خانه، سابقه دعوا و یا رفتار بد در محله پرس‌ وجو کنید .

۱۰ – کسی که برای تحقیق می‌رود، می‌تواند با موضوع دیگری غیر از ازدواج سۆالاتی بپرسد. سپس موضوعات را به‌طور مستقیم بیان کند.

    ۱۱ – از کسی که بیشتر با او به مسافرت رفته است راجع به عادات، اخلاقیات و روحیات او پرس‌وجو کنید و بپرسید آیا باز هم دوست دارد با او به مسافرت برود یا خیر.

    ۱۲ – موضوعاتی که برایتان اهمیت بیشتری دارد به محقق تأکید کنید و از او بخواهید اهمیت موضوع را بروز ندهد.

    ۱۳ – در کنار تحقیق از فرد، در مورد خانواده‌اش نیز پرس‌وجو کنید تا او را در ارتباط با جمع و خانواده‌اش بشناسید.

    ۱۴ – اگر هنگام گفتگو با افراد مختلف به تناقضی رسیدید، تحقیق در آن زمینه را با دقت بیشتر و به ‌دور از حساسیت ادامه دهید.

    ۱۵ – بعد از اینکه محقق تحقیقات خود را انجام داد، زمانی را تعیین کنید و از او بخواهید تا یافته‌هایش را برایتان تعریف کند. آن را ارزیابی کنید تا نواقص کارش برای تحقیق بعدی مشخص شود. با بیشتر حرف زدن با محقق معلوم می‌شود که محقق درباره همان چیزهایی که ما می‌خواهیم تحقیق کرده است یا نه. بهتر است بعد از آخرین تحقیقات درصورتی‌که با مشکلی روبه‌رو شدید ـ برای رفع ابهامات جلسه‌ای ترتیب دهید.

    ۱۶ – برای دستیابی به اطلاعات کامل و دقیق، بایستی از وضعیت فعلی و سابق فرد در زمینه‌های گوناگون تحقیق کنید. بعضی سۆالات مشترک‌اند؛ برای اطمینان و اعتماد می‌توانید آن را از همه بپرسید. ولی سۆالاتی هستند که فقط عده خاصی جوابگو هستند. افعال و حالات مشخص را در محیط‌های مختلف بررسی و آن را با گفته‌هایش در جلسات خواستگاری مقایسه کنید. وجود بیماری خاص یا اعتیاد داشتن او با مراجعه به پرونده پزشکی او روشن می‌شود. اگر یکی از دوستان، همکاران و یا فردی از خانواده یا فامیل او معتاد بودند زنگ خطری است برای اینکه او نیز معتاد باشد. پس باید از عدم آن اطمینان حاصل کرد.

    منبع : tebyan.net

    نظر خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *