خانه » مشاهیر خاندان » مفاخر و بزرگان خاندان » سید عبد الحسین میر محمد صادقی

سید عبد الحسین میر محمد صادقی

 کد شجره نامه : ۹۱۲۲۱ 

سید عبد الحسین میر محمد صادقی در ششم فروردین ماه ۱۳۱۴ در شهر اصفهان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش آقا سید محمد علی و پدر بزرگش سید عبد الحسین ملقب به سیف السادات، از بزرگان  و خدمتگزاران سادات بود. او در همان دوران کودکی پدرش را از دست داد و از آن پس به همراه برادران کوچکتر از خودش؛ سید محمود، سید محمد و سید مهدی نزد مادری مهربان از همین خاندان (طلعت سادات میرمحمد صادقی) و عمه ای مقتدر به نام فاطمه بیگم، رشد یافت.

 وی پس از پایان ششم ابتدایی و با توجه به شرایط خانواده و نبود پدر، به تهران آمده، نزد  یکی از اقوام پدری کار فروش لوازم یدکی اتومبیل را آغاز نمود. او سپس در صنف پارچه فروشی وارد شده پس از چندی در شرکت زر که نمایندگی فروش محصولات کارخانه تولیدپارچه  فاستونی مقدم بود مشغول گردید تا اینکه با تلاش و خدمات صادقانه به مدیریت شعبه مرکزی شرکت در بازار تهران رسید.

از ویژگیهای بارز این مرد بزرگ اینکه، اهل صله رحم و دستگیری از ارحام بوده، مخفیانه و بدون اظهار، یاری گر افراد بود، در مشکلات صبور و باگذشت عمل می نمود و همیشه دیگران را توصیه به بخشش و گذشت می کرد. 

از نسل این عزیز خاندان، چهار فرزند به نام های سید محمدعلی، سیدمحمدرضا، سیدمحمدجواد و فاطمه سادات و همچنین پنج نوه به نام های نرگس سادات، زهرا سادات، مریم سادات،تانیا سادات و سید محمدحسین به شجره سادات میرمحمد صادقی (شجره صفحه نهم) اضافه گردیده است.

ایشان پس از گذران عمری بابرکت در ۲۲ اذر ماه ۱۳۸۸ درگذشته  و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شدند (قطعه۳۰۴ ردیف۴۵ شماره۴۸).

روحشان شاد و یادشان گرامی

دیدگاه‌های مطلب “سید عبد الحسین میر محمد صادقی

  • در یازدهمین سالگرد وفات این بزرگوار
    یاد و نام ایشان را گرامی می داریم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان و پدرانش از درگاه خداوند رحمان خواستاریم.

      • سید محمد علی میر محمد صادقی :

        با سلام و عرض ادب
        زحمت و لطف شما در این باب بسیار ارزنده و قابل تقدیر و تشکر و پاسخگوئی آن در حد بندگانی امسال ما نیست
        اجرکم‌ عندالله
        توفیق شما روزافزون
        یاعلی مدد

      نظر خود را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *