خانه » مشاهیر خاندان » مفاخر و بزرگان خاندان » مرحوم سید محمود میر محمد صادقی

مرحوم سید محمود میر محمد صادقی

 کد شجره نامه : ۹۱۲۲۲ 

مرحوم سید محمود میر محمد صادقی 
فرزند سید محمد علی 
از صفحه ۹ شجره نامه
ایشان در سال ۱۳۱۷ در اصفهان و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. پدر بزرگشان سید عبد الحسین میر محمد صادقی ملقب به سیف السادات بود. 
سه ساله بود که پدرشان آقا سید محمد علی را از دست داده و از آن پس نزد عمه مقتدر و مادری مهربان رشد یافت. در سن  ۱۸ سالگی برای کار و فعالیت به تهران مهاجرت نمود. ابتدا به همراه برادر در کارگاه خیاطی فعالیت می نمودند و پس از چندی در خیابان جیحون مغازه خرازی فروشی دایر نمود. در سال ۱۳۴۲ با دختری از خانواده امین السادات ازدواج و خداوند به آنها سه فرزند «یک پسر و دو دختر» عطا کرد. سال ۱۳۶۷ به همراه خانواده به زادگاه خود بازگشت.

بسیار خوش اخلاق و مقید به آموزه های دینی و نماز اول وقت، اهل شرکت در مجالس اهل بیت علیه السلام و جلسات امام حسین علیه السلام بود. از جمله فعالیت های ایشان کوهنوردی به همراه فرزندان بوده، به اتفاق برادرشان سیدمحمد که مربی کوهنوردی بود برنامه های مختلف کوه گشت داشتند. همچنین به شعر علاقه فراوان داشته و گزیده اشعار شعرا راجمع آوری می نمود. در اختلافات، تکه کلام ایشان این بود که «شما کوتاه بیایید» . ایشان هر سال در شب های قدر برای مراسم احیاء به همراه برادر به مسجد لاله زار تهران نزد حاج آقای سدهی با آن بیان گرمشان و مداحی حاج آقای علامه می رفتند. در مدت ده سال پایانی عمر که به دلیل بیماری در منزل بستری بود همسر وی بسیار یار و یاورشان بود. سرانجام در تاریخ دهم فروردین ۱۴۰۰ درسن ۸۳ سالگی به دیار باقی شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی

دیدگاه‌های مطلب “مرحوم سید محمود میر محمد صادقی

  • اینجانب سیدمحمدمیرمحمدصادقی فرزند مرحوم سیدعبدالرسول مسئول قرض الحسنه وخیریه اربعین سادات تسلیت عرض میکنم واز خداوند متعال آمرزش برایشان را خواهانم.

    • خداوند متعال ایشان را قرین رحمت خود قرار دهد و با اهلبیت طاهرین علیهم السلام محشور فرماید و سایه بزرگان خاندان سادات محترم میرمحمدصادقی و وابستگان دیگر را ، مستدام بدارد

    • روح این بزرگوار شاد. من تازه متوجه شدم که زمان ازدواج ایشان با مرحوم پدر و مادر من یک خانه اجازه کرده بودند و یک مدت شُاید کوتاه دو خانواده نو عروس با هم در یک خانه زندگی می کردند خانمها در روز به کار و اشپزی سرگرم و اقایان هم کار و زحمت در اوردن نان حلال و دوران خوبی با هم داشتن روحشان شاد 🙏🏽🙏🏽🙏🏽

      نظر خود را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *