خانه » مشاهیر خاندان » نخبگان » پزشکان » دکتر سید مصطفی نور صادقی

دکتر سید مصطفی نور صادقی

 کد شجره نامه : ۷۲۲۱۱۱۴ 

سید مصطفی نور صادقی فرزند مرحوم سید محمد و نوه حاج سیدباقر و از نوادگان میرمحمداسماعیل‌بن میرمحمدباقر ( صفحه ۷ شجره نامه) بوده، متولد ۱۳۴۲ در اصفهان می‌باشند. 
ایشان مدرک پزشکی خود را در سال ۱۳۷۴ ازدانشگاه ترومسو در نروژ اخذ نموده و تخصص خود را در رشته بیهوشی در سال ۱۳۸۲ از دانشگاه برگن در نروژ دریافت نمودند.

دکتر سید مصطفی نورصادقی کوچکترین عضو خانواده بوده و دارای سه بردار و دو خواهر می باشند.
وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه فارابی و دوره دبیرستان را در مدرسه سعدی در سال ۱۳۶۰ به پایان رسانده اند. همیشه علاقه خاصی به فوتبال داشته و اوقات فراغت را به فوتبال بازی کردن مشغول بوده اند.


از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۶۳ در خدمت مقدس سربازی بوده و در سال ۱۳۶۵ به کشور نروژ مهاجرت نمودند.
ایشان از سال ۱۳۶۵ در کشور نروژ اقامت داشته پس از پایان تحصیلات دربیمارستان هارالدز پلاس برگن مشغول بکار شده وعضو انجمن پزشکان بیهوشی و مراقبت های ویژه در نروژ و اسکاندیناوی می باشند.

 

خاطره ای زیبا به قلم ایشان(با کمی تلخیص و ویرایش)
با عرض سلام ودرود بر شما عزیزان
مایل هستم خاطره ای برایتان بگویم مربوط به زمانی که در بیمارستان Haukeland شهر برگن دوره تخصصی در رشته بیهوشی می‌گذارندم.
در یک روز تابستانی سال ۲۰۰۰میلادی شخصی را به بخش مراقبت ویژه منتقل کردند. وی مسلط به زبان نروژی یا انگلیسی نبود از روی قیافه حدس زدم که ایشان بایستی ایرانی باشد،
حدسم درست بود، بعدا متوجه شدم که برحسب اتفاق همشهری خودم نیز می‌باشد . ایشان برای دیدار فرزند به اینجا آمده بودند که در بدو ورود به نروژ متاسفانه دچار حمله قلبی شده و آنژیوگرافی نشان داد که سه رگ اصلی دچار گرفتگی بالای ۹۰٪ است و بایستی بای پاس قلب انجام شود. بخش پذیرش از من خواهش کرد از ایشون بپرسم که چه بیمه‌ای دارند، اما معلوم شد بیمه ای که متقبل هزینه عمل جراحی بای پاس شود نداشته، با تمام این اوصاف ، بیمارستان بدون اینکه وارد مسایل مالی و حاشیه‌ای از این قبیل شود ایشان را ساعتی بعد عمل نمود و مدت یک هفته در بخش مراقبت ویژه بعد از عمل بود. پس از آن نیز سه هفته تحت نظر گروه فیزیوتراپی قرار گرفتند.
ایشان از این‌همه انسانیت بسیار تحت تأثیر قرار گرفته، موقعی که با من خداحافظی می‌کرد در حالی که اشک توی چشمانش بود بمن گفت :
من مصادیقی زیبا، از رفتار مومنانه را در این کشور دیدم.
این خاطره را بعرض دکترهای جوان فامیل محترم رسانده تا انشالله سرلوحه کارشان در خدمت به دیگران باشد.
موفق و سلامت باشید.
سیدمصطفی نورصادقی، سوم خرداد ماه ۱۴۰۰

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *