خانه » مشاهیر خاندان » شهداء » شهید سید مرتضی مدرس

شهید سید مرتضی مدرس

کد شجره نامه: ۸۱۱۱۳۲

شهید سید مرتضی مدرس  

نام پدر: سید محمد  شهید سید مرتضی مدرس
تاریخ تولد: ۱۳۴۴  
محل تولد: رهنان  
شغل: کارگر کارخانه  
یگان اعزام کننده: بسیج  
تاریخ شهادت: ۶۱/۸/۱۰  
محل شهادت: عین خوش  
زیارتگاه: گلزار شهدای اصفهان  


زندگینامه:
سید مرتضی مدرس در یکم مردادماه ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و در سن ۷ سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس دوم راهنمایی را خواند. در سال ۱۳۶۰ با میل خویش در بسیج ثبت نام نمود و از طریق مسجد فاطمیه ی رهنان به پاسداری مشغول شد. در اوایل سال ۶۱ جذب سپاه خمینی شهر گردید و پس از طی یک ماه اردو به مدت سه ماه در استان سیستان و بلوچستان خدمت کرد. تا اینکه پس از اعزام به جبهه ی جنوب بر اثر سانحه ای از ناحیه ی پای چپ مجروح شد. بعد از چهار روز مرخصی باز به جبهه اعزام شد و در تیپ امام حسین (ع) مشغول گردید. در نیمه شب دهم آبان ماه در جریان عملیات محرم در منطقه ی عین خوش در حالی که مشغول حمل و نقل مجروحان جنگی بود با فشنگ دشمن که از ناحیه ی چپ سینه از قلب گذشته و خارج می شود به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


پیام شهید:
ای مردم نپندارید آن هایی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه زنده اند و در نزد پروردگار خویش روزی می خورند. از شما می خواهم که مسجدها را خالی نگذارید و تقوا پیشه کنید و همیشه به فکر گناهان خود باشید. از شما می خواهم که برای من گریه نکنید که منافقان شاد می شوند. این دل و روح و جان نیز پرپرکشان عاشق است و مثل تشنه ای است که به آب احتیاج دارد.


گلبرگ های خاطره:
از شهید سید مرتضی مدرس خاطرات زیادی نقل می کنند ولی مهمتر از همه اینکه شهید سید مرتضی مدرس رزمنده ای بود که هنگام بازگشت از جبهه نسبت به همه ی عوامل مادی بی توجه بود و فقط در فکر دفاع از اهداف مقدس اسلام بود. او با شرکت در اجتماعات اسلامی محل و همچنین شرکت فعال در پایگاه بسیج محل و ترغیب دیگر افراد و بچه های محل برای رفتن به جبهه سعی می کرد از این اهداف پاسداری نماید. با نگهبانی در شب ها موجب آسایش و آرامش محل و مردم می شد و همدوش با دیگر افراد بسیجی محل در این پایگاه شرکت فعال داشت و چیزی که از همه مهمتر به چشم می خورد اینکه ایشان هر موقع از جبهه بر می گشت اصلاً به فکر مادیات و زندگی و اینکه کسب درآمدی داشته باشد نبود و همیشه به فکر آخرت و زندگی دیگر بود و سرانجام نیز به آرزوی دیرینه ی خویش یعنی شهادت رسید.


تصاویر شهید:

شهید سید مرتضی مدرس

شهید سید مرتضی مدرس

شهید سید مرتضی مدرس


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *