خانه » شجره نامه » شجره نامه های قدیمی » پروژه ویژه شجره نامه آدم تا خاتم

پروژه ویژه شجره نامه آدم تا خاتم

یکی ازعلومی که قرآن کریم بی اندازه بدان توجه نموده است تاریخ است و در بیش از نیمی ازآیات خود تاریخ زندگی انبیاء وسایر شخصیت ها رابه طورکوتاه بیان داشته است هدف قرآن ازبیان این قصه ها و تاریخ گذشته هدایت انسان است تا آدمی با مطالعه تاریخ گذشتگان راه درست را انتخاب کند.قرآن کریم دراین باره میفرماید:

لقد کان فی قصصهم عبره لاولی الالباب     ۱۱۱یوسف

تاریخ درقرآن کریم عین حقیقت است وهرگزقصه خیالی در آن راه ندارد. داستان هستی است سرگذشت مخلوقات الهی به ویژه انسان است ازازل تا ابد.

امیر المومنین علی علیه السلام میفرمایند:
فرزندم : درست است که من به اندازه ی پیشینیان عمر نکرده ام. امّا در کردار آنها نظر کردم و در سرگذشت ایشان اندیشیدم و هر چه از آنها مانده و رفته را دیده ام تا آنجا که گویی یکی از آنها شده ام، بلکه با مطالعه ی تاریخ آنان، گویا از اول تا پایان عمرشان با آنان زندگی کرده ام، پس قسمت های روشن و شیرین زندگی آنها را از دوران تیرگی و زیانباری بازشناختم، و زندگی سودمند آنان را با دوران زیانبارش شناسایی کردم.

بر اساس برخی روایات حضرت رسول فرموده اند در نام بردن اجداد من به عدنان که رسیدید توقف کنید. گویا منظور، از عدنان تا حضرت اسماعیل است، چرا که از حضرت اسماعیل به قبل در دیگر روایات ذکر شده است.
 ظاهرا علت نهی، اختلافاتی بوده که از عدنان تا حضرت اسماعیل در قبایل وجود داشته و ممکن بوده مسئله ساز شود.

نمونه های مختلفی از شجره نامه آدم تا خاتم طراحی گردیده است،اما با توجه به نواقص موجود در این طرح ها؛برآن شدیم نمونه کاملتر شجره نامه را بر اساس قول مشهور جهت استفاده و شناخت بهتر ارائه کنیم.

برخی طرح های موجود 

طرح جدید شجره نامه آدم تا خاتم

دیدگاه‌های مطلب “پروژه ویژه شجره نامه آدم تا خاتم

  • سلام علیکم خداقوت کارمهم مقدس و پرفایده ای دراین سایت انجام شده انشالله گسترش داده شود با همت مؤمنین سلاله سادات. فواید و کمک فکری عقیدتی دینی و اجتماعی روز افزون گردد. انشالله…والسلام مشهدالرضا صلوات لله دعا گوتانم… کربلایی غلام عباس….. مشهدی….

    ۰۹۱۵۳۱۱۹۱۷۴

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *