خانه » بانوان موفق و نخبه » حاجیه خانم حاجی آقا معمار( همسر سید عبدالرزاق میرمحمدصادقی)

حاجیه خانم حاجی آقا معمار( همسر سید عبدالرزاق میرمحمدصادقی)

حاجیه خانم حاجی آقا معمار همسر سید عبدالرزاق میرمحمدصادقی ، متولد ۱۵ فروردین ۱۳۱۲ مصادف با عیدقربان ، در یک خانواده مؤمن و متقی بدنیا آمدند برای اینکه صبح عید قربان متولد شدند اسمشان را حاجیه خانم گذاشتند . نام پدرشان ابوالقاسم و نام مادرشان زهرا بیگم بود .

شغل ابوالقاسم طراحی و گچ بری، بخاری های قدیمی و خانه های قدیمی که گچ بری و آینه کاری می شده .
حاجیه خانم در خانواده ای بزرگ شدند که عاشق اهل البیت ع مخصوصا امام حسین ع بودند برای همین در زندگی مشترک، ابتدا ده سال ساکن کربلا بودند و در این مدت با سختی های فراوانی روبرو شده ولی به خاطر عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان تمام این سختی ها را به جان می خرند. همین مجاهدتها بود که باعث شد یک بار در حرم امیرالمؤمنین ع و یک بار در بین راه کاظمین و کربلا اتفاق عجیبی برایشان می افتد و مولای عالم روحی فدا را ملاقات کرده و ایشان برای رفع مشکلات کمکشان می کنند. مدتی بعد در سال ۱۳۴۲ به علت بیماری به برادرشان حاج رضا حاجی آقا معمار تلگراف می زنند وشرح حال خود را می گویند . وقتی این خبر به برادر می رسد بدون اینکه به منزل برود و توشه و ساکی ببندد به شخصی می گویند به خانواده من خبر بدید که من رفتم کربلا و به دیدار خواهر رفته و تصمیم میگیرند ایشان را به ایران بیآورند.
مدتی بعد، در سال ۱۳۴۶ با سید عبدالرزاق میر محمد صادقی ازدواج می کنند و خداوند دو دختر به نام فخرالسادات و بدرالسادات به ایشان عطا می کند . متاسفانه در سال ۱۳۵۸ سیدعبدارزاق فوت می کنند و این مادر مؤمنه با فداکاری وازخود گذشتگی این دو دختر را بزرگ کرده، راه و رسم زندگی مومنانه را به آنها می آموزاند. سرانجام این مادر فداکار و صبور در ۶ مهر ماه سال ۱۴۰۰در روز بعد از اربعین مصادف با اربعین عراق با اختلاف چند ساعت از برادرشان حاج رضا حاجی معمار به همراه برادر به دیار باقی شتافتند . روحشان شاد و قرین رحمت الهی باشد.

فخرالسادت میر محمدصادقی
۲۱ آبان ۱۴۰۰

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *