شجره نامه خاندان میرمحمدصادقی

شجره نامه

من این شرافت خود را به عالمی ندهم   
 که هست باب بزرگم علی ولی الله      

سلسله ی جلیله سادات میرمحمدصادقی که غالبا از علما و فقها بوده­ اند؛ داری شجره نامه­ ی معتبر می ­باشند و دانشمندان علم نسب­ شناسی صحت آن را گواهی نموده­ اند. این شجره ­ی طیبه، اولاد آقامیرمحمداسماعیل واعظ، از علمای بزرگ اصفهان در نیمه اول قرن ۱۲ هجری شمسی و امام جماعت مسجد عباسی بود.
وی دارای ۳ پسر با نام­ های میرمحمدرفیع، میرمحمدتقی و میرمحمدباقر بوده که از ایشان جمعا صاحب ۱۴ نوه پسر می ­شود‌ و همگی از عالمان بزرگ بوده اند. یکی از این نوادگان، عالم جلیل القدر جناب آقامیرمحمدصادق است. او که یگانه عصر خود شمرده می ­شد به اندازه­ ای مورد توجه مردم بود که حاکمان اصفهان شان و جایگاه او را شناخته، بدون اذن وی تصمیمات جدید اتخاذ نمی­ کردند. این امر باعث شهرت نام آقا میرمحمدصادق در اصفهان شد. در نتیجه با اینکه سرسلسله خاندان، میرمحمداسماعیل نام داشت و اجداد همگی از علماء بزرگ بودند؛ این خاندان منسوب به میرمحمدصادقی گردید. البته در حدود یک صده پیش برای صدور شناسنامه و درج فامیل، برخی از عشیره­ ها بر اساس شهرت های عشیره­ ای اقدام نمودند. و اینگونه فامیل­ های نورصادقی، مدرس ­صادقی، مدرس، مدرس­ مطلق، مدرس ­هاشمی، مدرس ­زاده، نکویی ­زهرایی، سیدحسینی، هاشم ­الحسینی، طیب، چاوشی زاده، خادمی و گلی شکل گرفت که همگی از یک خاندان هستند.

ضرورت حفظ و تکمیل شجره نامه خاندان و دغدغه بزرگان بر تدوین نظام مند و دقیق آن پس از سالها نتیجه داد و به روز رسانی شجره نامه از آبان ماه ۱۳۹۸ آغاز گردید و خوشبختانه این میراث گرانقدر که نسل اندر نسل تدوین و ضبط گردیده بود، احیاء و برای نسل های بعد حفظ گردید.

گزارش مختصر از فعالیت های انجام گرفته در قسمت شجره نامه

جهت دانلود کلیک فرمایید

شما میتوانید نمونه هایی از شجره نامه های قدیمی و شجره نامه های به روز رسانی شده رادر قسمت های زیر ملاحظه فرمایید: