خانه » آخرین مطالب » پروژه تکمیل شجره نامه

پروژه تکمیل شجره نامه

پروژه تکمیل شجره‌نامه:

   من این شرافت خود را به عالمی ندهم             که هست باب بزرگم علی ولی الله

سلسله ی جلیله سادات میرمحمدصادقی که غالبا از علما و فقها بوده اند؛داری شجره نامه ی معتبر میباشند و دانشمندان علم نسب شناسی صحت آنرا گواهی نموده اند. این شجره طیبه اولاد آقا میر محمد اسماعیل واعظ ،از علمای بزرگ اصفهان در نیمه اول قرن ۱۲ هجری شمسی بوده (وفات ۱۱۶۵هـ ش)و فامیل های نورصادقی، مدرس صادقی، مدرس،مدرس مطلق، مدرس هاشمی،نکویی زهرایی، سیدحسینی ،طیب، چاوشی و گلی نیز از این خاندان هستند.

سنت شجره نامه نویسی و حفظ نسب سادات دارای تاریخی بلند است که اجداد ما به آن اهمیت داده و این امر در خاندان ما موجب برکات فراوان شده است. در دو قرن اخیر شجره های مختلفی توسط علما و بزرگان خاندان تدوین شده که بسیار مفید بوده وتاثیرات فراوانی در حفظ هویت و انسجام این خاندان گذاشته است. یکی از این موارد، شجره نامه ای است که در ۶۴ سال قبل و با زحمات حاج سید حبیب میرمحمدصادقی و حاج سیدعلی محمد مدرس تدوین و منتشر شد و پس از آن دیگر شجره نامه به روز رسانی و تکمیل نشده بود.البته جناب آقای مهندس سیدرضا میرمحمدصادقی در چند دهه ی اخیر پژوهشها و زحمات زیادی در این عرصه داشته اند و برای حفظ میراث این خاندان و معرفی اجداد به فامیل تلاش فراوانی نموده اند که شایسته تقدیر و تشکراست.

از طرفی جلسات اربعین سادات که بیش از یکصد سال از تاسیس آن میگذرد و به همت مرحوم حاج آقا سیدعلی محمد مدرس و فرزندان مرحوم حاج آقا سید کمال میرمحمدصادقی برگزار میگردیده ، کمک شایانی در اتصال و ارتباط هرچه بیشتر خاندان داشته است.

با توجه به دغدغه بزرگان و ضرورت تکمیل شجره نامه خاندان،تدوین و به روز رسانی شجره نامه به همت برادران سیدهادی و سید احمد میر محمد صادقی فرزندان حاج سید محمدمیرمحمد صادقی مسئول قرض الحسنه اربعین سادات حدود ۱۲ سال قبل کلید زده شد و طی طراحی فرم مشخصات و توزیع آن در روز اربعین و نصب صفحات شجره نامه قدیمی در تابلو اعلانات مدرسه سادات(محل برگزاری جلسع اربعین) و با شماره گزاری شاخه های صفحات شجره نامه، سادات شرکت کننده را راهنمایی کردند تا ضمن پر کردن فرم مشخصاتشان موقعیت خود و خانواده شان را در شجره نامه مشخص نمایند.

پس از آن با دسته بندی فرمهای بدست آمده موقعیت اشخاص شرکت کننده در شجره نامه مشخص شد، ولی به دلیل اینکه درصد کمی از کل سادات وابسته به این خاندان در جلسه حضور داشتند و ارتباط با همه آنها نیاز به صرف وقت زیاد و کار مشکلی بود و در نتیجه هزینه زیادی میبرد و از طرفی ارتباط و تلفن بسیاری دیگر از خاندان در دسترس نبود،لذا با همکاری سید محسن میرمحمدصادقی فرزند سید حسین سایت شجره نامه طراحی شد  و تکمیل شجره نامه به عهده خود اشخاص مراجعه کننده به سایت گذاشته شد.

در طول این ۱۲ سال  افراد اندکی به سایت مراجعه کرده و اقدام به تکمیل شجره نامه خود وفامیلشان نمودند، لذا از آبان ماه ۱۳۹۸  با حمایت حاج سیدعلاءالدین میرمحمد صادقی و  فرزندان مرحوم حاج سید بهاءالدین میرمحمد صادقی رسما پروژه تکمیل و به روز رسانی شجره نامه خاندان آغاز گردید.

واین راه ادامه دارد…

از جمله فعالیتهای جدید در این راستا ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بروز رسانی، اصلاح و تکمیل شجره نامه کل خاندان و کشف برخی شاخه های مفقود شده.
  2. ارتباط وتماس تلفنی با افراد خاندان که ضمن احوالپرسی فرم اطلاعات افراد ثبت و به روز رسانی گردید.
  3. تشکیل پرونده برای حدود۲۳۰۰ نفر از سادات این شجره و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع خاندان، جهت ارائه خدمات به سادات.
  4. اختصاص کد شجره نامه برای کلیه افرادی که نامشان در این شجره نامه ثبت گردیده، برای اینکه سادات به راحتی بتوانند موقعیت خود و دیگر افراد خاندان را در شجره نامه بیابند.
  5. جستجو و بررسی انواع مختلف طرحهای شجره نامه ها و طراحی و تولید مدلهای هنری، کامپیوتری و شجره نامه تصویری 
  6. شناسایی و تهیه  کتب تالیف شده در ارتباط با خاندان میر محمد صادقی، سادات و شجره نامه ها

فعالیتهای پیش روی کمیته شجره نامه

  1. جمع آوری تصاویر افراد جهت طراحی شجره نامه تصویری
  2. تعیین نمایندگان خانواده ها جهت ارتباط و همکاری
  3. شناسایی،حفظ و معرفی مزارات اجداد وبزرگان خاندان
  4. جمع آوری رونوشت مجموعه اسناد و آثار به جا مانده از اجداد، تبیین اهمیت آنها و کمک به حفظ آن.
  5. تشکیل گروه پژوهشی، انجام مطالعات پشتوانه‎ ای و درنهایت تدوین کتاب «تاریخ خاندان میرمحمدصادقی»

از درگاه خداوند توفیقات روز افزون را مسالت می نماییم.

مدیر کمیته شجره‌نامه سیدهادی میرمحمدصادقی

دیدگاه‌های مطلب “پروژه تکمیل شجره نامه

  • با سلام خدمت عموزاده عزیز
    از زحمات شما در تکمیل شجره نامه خاندان سادات میر محمدصادقی ممنونم
    شاخه حاج میرزا جعفر اصلا درج نشده
    در بخش پزشکان نیز شما از پزشک صاحب نام همچون مهداد نورصادقی در انگلیسی نویسنده چندین مقاله علمی در مجله معتبر پزشکی Lancet و همچنین دکتر مهیار نورصادقی در انگلیس و اینجانب دکتر مصطفی نورصادقی از کشور نروژ
    ذکری نیامده است
    در قسمت پراکندگی جغرافیایی اعضای فامیل بنده و خانواده ۴۰ سالیه ساکن کشور نروژ هستیم که شما می‌توانید کشور نروژ هم اضافه به مانند کشور فنلاند اضافه کنید
    هرگونه سئوالی داشتید بنده در تکمیل شجره نامه در خدمت هستم
    ارادتمند
    دکتر مصطفی نورصادقی

    • سلام و درود بر جناب آقای دکتر مصطفی نورصادقی و عموزاده گرامی
      خواهش میکنم شما لطف دارید، ما خدمتگزار شماییم.
      در شجره نامه به روز رسانی شده صفحه ۷ شاخه میرزا جعفر به جز یک فرزند ایشان، که هنوز شناسایی نشده بقیه تکمیل شده است.
      از اینکه شما و پسرعموهای عزیزتان از لیست پزشکان جا مانده اید پوزش میطلبیم، البته عذر ما را بپذیرید که در ایام جمع آوری اطلاعات، نتوانستیم اطلاعات دقیقتری از نزدیکان شما در ایران بدست آوریم.
      لطف بفرمایید در صورت تمایل عکس و بیوگرافی از خود و پسر عموهایتان ارسال فرمایید تا ضمن درج در سایت، دیگر عموزاده ها نیز بیشتر با شما آشنا شوند.
      از همکاری شما سپاسگزاریم؛ به زودی جهت آشنایی بیشتر با شما تماس خواهم گرفت.
      موفق و پیروز و سربلند باشید
      مهندس سیدهادی میر محمد صادقی ۰۹۱۳۱۰۹۰۸۶۷

    • زهراسادات میرمحمدصادقی :

      سلام علیکم
      بنده به نوبه خودم از زحماتتان بسیار سپاسگذارم
      و اما نکته مهمی که در فعالیت های شما بسیار زیبا و قابل تامل بود اما در اینجا صحبتی از آن نبود تکمیل شجره نامه با تمامی فرزندان هم پسران و هم دختران خاندان است
      که برای اولین بار در شجره نامه ها نام دختران سادات هم ثبت شد و به یادگار ماند

    نظر خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *